art&design
2011. 05. 03.
Graffitiket nyilvánítottak védett műemlékké Aachenben
Valaha illegálisan készült provokatív falfirkákat - mintegy tucatnyit - nyilvánított védetté Aachen városa kultúrtörténeti emlékként és műalkotásként.
Klaus Paier házfalakra festett graffitijei a hetvenes, nyolcvanas, kilencvenes évekből származnak.
A "társadalomkritikai" alkotások a leszerelés, háború, fenyegetettség témakörében születtek - mondta el hétfőn a német országos műemlékfelügyelet képviseletében Udo Mainzer, aki elismerte, hogy kényes az ügy, mert az épületek összefirkálása kimeríti a rongálás vétségét, de fontosnak nevezte, hogy megmentsék a 2009-ben elhunyt Paier munkáinak "művészi értékét".
A német graffitiművész festékszóróval készíttette alkotásait. A kilencvenes években már Kölnben élt, de áttelepedése után is folytatta utcai művészetét.
A "társadalomkritikai" alkotások a leszerelés, háború, fenyegetettség témakörében születtek - mondta el hétfőn a német országos műemlékfelügyelet képviseletében Udo Mainzer, aki elismerte, hogy kényes az ügy, mert az épületek összefirkálása kimeríti a rongálás vétségét, de fontosnak nevezte, hogy megmentsék a 2009-ben elhunyt Paier munkáinak "művészi értékét".
A német graffitiművész festékszóróval készíttette alkotásait. A kilencvenes években már Kölnben élt, de áttelepedése után is folytatta utcai művészetét.
További írások a rovatból
Keresztes Zoltán privát ikonjai mellé
Eperjesi Ágnes és Várnagy Tibor: TAVATE: lebegés című tárlata az acb Galériában
Enyedi Zsolt a Szófiai Liszt Intézet rezidenciaprogramján rendezett kiállításáról
Nagyívű nemzetközi kiállítás nyílik a Deák17 Galériában
Más művészeti ágakról
A MáSzínház KÖT-EL-ÉK – „Okos lány, túlteszi magát rajta!” előadásáról
Havas Juli Papírbabák, avagy lehet-e két hazád? című kötetének bemutatójáról