art&design
2011. 04. 30.
A Közlekedési Múzeum teljes űrhajózási gyűjteménye látható a Petőfi Csarnokban
Május elsejétől ismét látogatható a Közlekedési Múzeum repüléstörténeti és űrhajózási állandó kiállítása a Petőfi Csarnokban, ahol négy év után ismét a teljes gyűjtemény várja az érdeklődőket.
A kiállításon - amely fűtés hiánya miatt csak tavasztól őszig látogatható - idén Gagarin űrrepülésének 50. évfordulójához igazítva a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum teljes űrhajózási gyűjteménye megtekinthető.
Az eredeti műszerek, modellek, dokumentumok mellett olyan érdekességekkel is várják a látogatókat, mint Farkas Bertalan űrkapszulájának kipróbálható méretpontos mása, vagy a Marson évek óta működő Spirit marsjáró mérethű másolata - mondta el az MTI-nek Szabó Attila muzeológus.
A négyezer négyzetméteres kiállítási területen több mint 50 eredeti motoros és vitorlázó repülőgépet, eredeti repülőgépmotorokat mutatnak be. Olyan, világszerte kuriózumként említett gépek is megjelennek, mint a "királyi" Junkers F-13-as vagy a kétszeres magassági világrekorder Aszódi Lloyd 1914-ből.
A Kossuth-díjas repülőgép-tervező, az idősebb Rubik Ernő több ismert géptípusa is bemutatkozik. A Góbé nevű gyakorló vitorlázó repülőgép kabinjába bele is ülhetnek az érdeklődők, akik számítógépes repülés szimulátor segítségével virtuálisan élhetik át vitorlázórepülés élményét, és azt, hogy mit lát a leendő pilóta az első iskolakör során.
A tárlaton az utasforgalmi és a mezőgazdasági repülés jellemző típusait, berendezéseit, valamint a közforgalmi repülőgép-vezetők és légiutas-kísérők formaruháit is bemutatják.
A kiállítás vasárnaptól október 10-ig a közlekedési múzeum főépületétől alig 300 méterre lévő Petőfi Csarnokban látható.
Az eredeti műszerek, modellek, dokumentumok mellett olyan érdekességekkel is várják a látogatókat, mint Farkas Bertalan űrkapszulájának kipróbálható méretpontos mása, vagy a Marson évek óta működő Spirit marsjáró mérethű másolata - mondta el az MTI-nek Szabó Attila muzeológus.
A négyezer négyzetméteres kiállítási területen több mint 50 eredeti motoros és vitorlázó repülőgépet, eredeti repülőgépmotorokat mutatnak be. Olyan, világszerte kuriózumként említett gépek is megjelennek, mint a "királyi" Junkers F-13-as vagy a kétszeres magassági világrekorder Aszódi Lloyd 1914-ből.
A Kossuth-díjas repülőgép-tervező, az idősebb Rubik Ernő több ismert géptípusa is bemutatkozik. A Góbé nevű gyakorló vitorlázó repülőgép kabinjába bele is ülhetnek az érdeklődők, akik számítógépes repülés szimulátor segítségével virtuálisan élhetik át vitorlázórepülés élményét, és azt, hogy mit lát a leendő pilóta az első iskolakör során.
A tárlaton az utasforgalmi és a mezőgazdasági repülés jellemző típusait, berendezéseit, valamint a közforgalmi repülőgép-vezetők és légiutas-kísérők formaruháit is bemutatják.
A kiállítás vasárnaptól október 10-ig a közlekedési múzeum főépületétől alig 300 méterre lévő Petőfi Csarnokban látható.
További írások a rovatból
Más művészeti ágakról
Marék Veronika kapta a Magyar Gyermekkultúra Mestere Díjat
Oksana Karpovych: Lehallgatva című filmje a 21. Verzió Filmfesztiválon