art&design
2011. 04. 14.
Giottóval szembe nézni
Páratlan élményt kínál a firenzei Santa Croce bazilika restaurálása: a látogatók felkapaszkodhatnak az állványokra, és egészen közelről csodálhatják meg a festményeket.
Olyan, mintha kézzel érintenénk a mennyországot - fogalmazott a Reuters hírügynökség tudósítója, aki az elsők között kapaszkodott fel a harminc méteres állványra.
Befejeződött a 13. században emelt Santa Croce templom nagykápolnáját díszítő festmények öt évig tartó restaurálása, de az állványokat még körülbelül egy évig a helyükön hagyják.
Aki az élményért képes leküzdeni tériszonyát, védősisakkal a fején felmászhat és láthatja azt, amit eddig csak maga a festő, Agnolo Gaddi (1350-1396) és az Igazi kereszt legendája című festménysorozat helyreállítói láttak.
Nyolcszázötven négyzetméter festménnyel találja magát szemben a látogató egészen közelről: a negyven percig tartó látogatás alatt a legapróbb részletek is felfedezhetők.
Olyan mintha kincseket keresnénk- mondta az olasz sajtónak Alberto Felici, a restaurálást végző Opera di Santa Croce munkatársa. Hozzátette: a festő tudta, hogy senki sem látja majd, de a művészi játék kedvévért Gaddi patakban úszó halat és madarakat is elrejtett a festményen. A restaurátorok szerint az egyik alig észrevehető arckép Gaddi mesterét, Giottót ábrázolja.
A híres olaszok, többek között Niccolo Macchiavelli és Galileo Galilei sírhelyeként ismert Santa Croce 2002-ben indított teljes helyreállítása folytatódik. A nagykápolna restaurálása 2,4 millióba került és az összeg felét a japán üzletember, Tetsuya Kuroda ajánlotta fel.
Befejeződött a 13. században emelt Santa Croce templom nagykápolnáját díszítő festmények öt évig tartó restaurálása, de az állványokat még körülbelül egy évig a helyükön hagyják.
Aki az élményért képes leküzdeni tériszonyát, védősisakkal a fején felmászhat és láthatja azt, amit eddig csak maga a festő, Agnolo Gaddi (1350-1396) és az Igazi kereszt legendája című festménysorozat helyreállítói láttak.
Nyolcszázötven négyzetméter festménnyel találja magát szemben a látogató egészen közelről: a negyven percig tartó látogatás alatt a legapróbb részletek is felfedezhetők.
Olyan mintha kincseket keresnénk- mondta az olasz sajtónak Alberto Felici, a restaurálást végző Opera di Santa Croce munkatársa. Hozzátette: a festő tudta, hogy senki sem látja majd, de a művészi játék kedvévért Gaddi patakban úszó halat és madarakat is elrejtett a festményen. A restaurátorok szerint az egyik alig észrevehető arckép Gaddi mesterét, Giottót ábrázolja.
A híres olaszok, többek között Niccolo Macchiavelli és Galileo Galilei sírhelyeként ismert Santa Croce 2002-ben indított teljes helyreállítása folytatódik. A nagykápolna restaurálása 2,4 millióba került és az összeg felét a japán üzletember, Tetsuya Kuroda ajánlotta fel.
További írások a rovatból
Más művészeti ágakról
Marék Veronika kapta a Magyar Gyermekkultúra Mestere Díjat
Kupihár Rebeka A heterók istenéhez kötetbemutatójáról