zene
2011. 04. 13.
Német szaxofonos nyerte a grazi zeneszerzőverseny fődíját
Malte Schiller német szaxofonos nyerte az első Jazz-Comp-Graz dzsesszzeneszerző-verseny első díját és az ezzel járó 5000 eurót.
A grazi Művészeti Egyetem dzsessz tanszaka és az osztrák város, valamint a Graz Pro Jazz Egyesület zeneszerzőversenyének döntőjébe még márciusban kilenc pályázót válogatott a zsűri. A grazi Művészeti Egyetem dzsesszoktatása a magyar szakértők szerint igen erős, mégis csak most rendezték meg az első nemzetközi kompozíciós versenyüket.
A kedd esti koncerten valamennyi döntős darab elhangzott, ezután döntötték el a végső sorrendet. Összesen 13 ezer euró értékben osztottak ki díjakat.
Az első díjas Malte Schiller Brémában végezte szaxofon, fuvola és klarinét tanulmányait. A második helyezett - egyben közönségdíjas - a grazi egyetem növendéke, Julia Maier lett, aki zongora szakon tanul, a harmadik pedig David Grottschreiber dzsesszharsonás. A díjátadó gálaest Malte Schiller Night Quiet című darabjával zárult.
A döntőbe az osztrák komponisták mellett svájci, német, olasz, ukrán és francia versenyzők kerültek be.
A zsűriben az amerikai Bill Dobbins és Jim McNeely, valamint a német Jörg Achim Keller kapott helyet. Az első Jazz-Comp-Grazra 30 évnél fiatalabb szerzők jelentkezhettek, a harminc pályázó egész Európából és Kanadából nyújtott be versenyműveket.
A kedd esti koncerten valamennyi döntős darab elhangzott, ezután döntötték el a végső sorrendet. Összesen 13 ezer euró értékben osztottak ki díjakat.
Az első díjas Malte Schiller Brémában végezte szaxofon, fuvola és klarinét tanulmányait. A második helyezett - egyben közönségdíjas - a grazi egyetem növendéke, Julia Maier lett, aki zongora szakon tanul, a harmadik pedig David Grottschreiber dzsesszharsonás. A díjátadó gálaest Malte Schiller Night Quiet című darabjával zárult.
A döntőbe az osztrák komponisták mellett svájci, német, olasz, ukrán és francia versenyzők kerültek be.
A zsűriben az amerikai Bill Dobbins és Jim McNeely, valamint a német Jörg Achim Keller kapott helyet. Az első Jazz-Comp-Grazra 30 évnél fiatalabb szerzők jelentkezhettek, a harminc pályázó egész Európából és Kanadából nyújtott be versenyműveket.
További írások a rovatból
Interjú Wéber Kristóffal a klasszikus művészetekről és a Keringőről
Más művészeti ágakról
A Nyílt tárgyalás című előadás a Katona József Színházban