bezár
 

zene

2011. 04. 12.
A Szegedi Kortárs Balett bemutatója Liszt zenéjére
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Inferno címmel mutatják be a Szegedi Kortárs Balett új produkcióját pénteken a Szegedi Nemzeti Színházban; a Liszt Ferenc Dante és Faust szimfóniájára írt darab koreográfiáját az argentin Roberto Galván és Juronics Tamás készítette.

prae.hu

Rendhagyó lesz a bemutató, hiszen a darab felét, a Dante szimfóniát a Thália Színházban március végén már láthatta a közönség – mondta Pataki András igazgató a produkcióról tartott szerdai sajtótájékoztatón.

A társulatot a Liszt-év alkalmából hívták meg a Budapesti Tavaszi Fesztiválra, ahol az együttes születésében is közreműködő Roberto Galván koreográfiáját láthatta a közönség. A teljes darabot pénteken mutatják be Szegeden, a fővárosi közönség pedig május végén láthatja azt a Művészetek Palotájában.

Roberto Galván finom szövetű, érzékeny, filozofikus felfogású táncjátékában a Dante-szimfónia három tételéhez keresett párhuzamokat mai világunkban - mondta Juronics Tamás, a társulat művészeti vezetője.

Saját koreográfiájáról szólva a Kossuth-díjas táncművész elmondta: az ezzel szemben nem egy külső helyszínt jelenít meg, hanem az ember belső világát, egy férfi és egy nő kapcsolatát, szerelmét.

A személyes hangvételű, önvallomásszerű darab az alkotó férfi és a női múzsa viszonyát ábrázolja - fogalmazott a művész, aki azt is elárulta, a koreográfiát rendkívül gyorsan, csupán nyolc nap alatt készítette el a táncosokkal. A darabban a koreográfia szorosan kapcsolódik a zenéhez - a Faust szimfónia Mefisztó tételéhez - szinte minden hanghoz társul egy-egy mozdulat.

A belső pokol címet kapott rész férfi szerepét a bemutatón a hosszú sérülés, műtét és csaknem egyesztendős kényszerpihenő után visszatérő Czár Gergely alakítja, a másik szereposztásban pedig Haller Jánost láthatja a közönség. A felvonásban szinte végig a színpadon táncoló nő alakját pedig Szarvas Krisztina és Hajszán Kitti játssza.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
Haydn out, Muse in – múzsadilemmák
Beszélgetés Karosi Júlia jazz-énekessel
Élménybeszámoló a Decolonize Your Mind Society koncertjéről

Más művészeti ágakról

Lichter Péter: Frankenstein eksztázisa – A found footage filmek és videóesszék formavilága
Renaud-Delage: Gru 4
Gimesi Dóra: Amikor mesélni kezdtek a fák
Kritika Nagy Gabriella Elviszlek Amerikába című regényéről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés