építészet
2011. 03. 29.
Az olasz építészet fotókon a római Maxxiban
A 20. század négy évtizedének olasz építészeti történetét mutatja be többnyire fekete-fehér fényképek segítségével a római Maxxi kulturális centrum legújabb kiállítása.
Az 1926-ban emelt torinói Lingotto autógyár épületéről készült felvételtől az 1965-ben épített római Palasport sportcsarnokot megörökítő fotóig összesen száz korabeli, ezért többségében fekete-fehér fénykép kíséri végig - ahogy a Corriere della Sera napilap cikke fogalmazott - a "kilencszázas évek formáit".
A Bekeretezni a modernt - Építészet és fotóművészet Olaszországban 1926-1965 című kiállítást, amelyet a brit királyi építészeti intézet, a Royal Institute of British Architects (RIBA)közreműködésével rendeztek, május 22-ig láthatja a közönség a kortárs építészet olasz fellegvárában, a Zaha Hadid tervezte Maxxiban.
A kiállításon világhírű és kevésbé ismert olasz építészeti alkotásokat is láthatnak az érdeklődők. Találkozhatnak például a Giovanni Michelucci által megálmodott Santa Maria Novella firenzei vasútállomás vagy a Pier Luigi Nervi tervezte vatikáni audiencia-terem fotójával. A felvételeket neves fotóművészek vagy maguk az építészek készítették.
A tárlat a cement-, acél- vagy éppen üvegközpontú építészet fejlődésével együtt végigkíséri az olasz történelem és gazdaság alakulását a fasizmustól a háború utáni időszakig és a gazdasági fellendülésig.
A Bekeretezni a modernt - Építészet és fotóművészet Olaszországban 1926-1965 című kiállítást, amelyet a brit királyi építészeti intézet, a Royal Institute of British Architects (RIBA)közreműködésével rendeztek, május 22-ig láthatja a közönség a kortárs építészet olasz fellegvárában, a Zaha Hadid tervezte Maxxiban.
A kiállításon világhírű és kevésbé ismert olasz építészeti alkotásokat is láthatnak az érdeklődők. Találkozhatnak például a Giovanni Michelucci által megálmodott Santa Maria Novella firenzei vasútállomás vagy a Pier Luigi Nervi tervezte vatikáni audiencia-terem fotójával. A felvételeket neves fotóművészek vagy maguk az építészek készítették.
A tárlat a cement-, acél- vagy éppen üvegközpontú építészet fejlődésével együtt végigkíséri az olasz történelem és gazdaság alakulását a fasizmustól a háború utáni időszakig és a gazdasági fellendülésig.
További írások a rovatból
Az építészet mint idea és realitás a 80-as évek Magyarországán
Más művészeti ágakról
Tudósítás a "Szaporodnak a jelek" című Esterházy-konferencia első napjáról