art&design
2011. 03. 28.
Design Hét lengyel díszvendégséggel
Idén szeptember 30. és október 9. között rendezik meg Budapesten a Design Hetet, amelynek témája a couleur locale (helyi szín, helyi árnyalat), díszvendége pedig az EU soros elnökségét Magyarországtól július elején átvevő Lengyelország lesz.
A szervezők hétfői tájékoztatása szerint a nyolcadik alkalommal megrendezendő fesztiválon a már hagyományos programokat idén is a szervező Design Terminál saját projektjei egészítik ki: a fesztiválnyitó kiállítás és egy sztárdesigner előadása mellett lesznek design túrák, nyitott stúdiók, valamint kreatív workshopok felnőtteknek és gyerekeknek.
A 2011-es téma a couleur locale: ez az eredetileg a francia romantikához köthető művészeti szakkifejezés a fesztivál idei szlogenjeként az ország vizuális kultúrájának egyedi vonásaira, designértékeire utal. Olyan helyi árnyalatokra és színekre, amelyek sajátos közép-európai helyzetünkből és létünkből következnek, s amelyekre a globalizálódó világ is intenzíven kíváncsi - írják az MTI-hez is eljuttatott közleményben.
Mint rámutatnak, számos designer szerint a kulturális és földrajzi háttér, a történelem, a lokális színek és a hagyomány azok az inspirációs források, amelyek alkotói tevékenységüket hitelesítik.
Vizuális és tárgyi kultúránk nyelvünkhöz hasonlóan elidegeníthetetlen, s a globalizáció legfontosabb hozadéka lehet, hogy ideális esetben tükörként funkcionál, amely segít megpillantani, felismerni saját arcunkat - hangsúlyozzák a Design Hét szervezői, akik
nemcsak összegyűjteni és felmutatni akarják a hazai design értékeit, de nemzetközi kontextusba is helyezik azokat.
A szervezők emlékeztetnek arra, hogy tavaly minden korábbinál sikeresebb és nagyobb szabású volt a fesztivál: a 190 partner együttműködésében megvalósult csaknem 120 esemény 60 ezer fős közönséget vonzott.
Az idén még április 30-ig várják azok jelentkezését, akik partnerként szeretnének saját programmal csatlakozni az októberi eseménysorozathoz.
A 2011-es téma a couleur locale: ez az eredetileg a francia romantikához köthető művészeti szakkifejezés a fesztivál idei szlogenjeként az ország vizuális kultúrájának egyedi vonásaira, designértékeire utal. Olyan helyi árnyalatokra és színekre, amelyek sajátos közép-európai helyzetünkből és létünkből következnek, s amelyekre a globalizálódó világ is intenzíven kíváncsi - írják az MTI-hez is eljuttatott közleményben.
Mint rámutatnak, számos designer szerint a kulturális és földrajzi háttér, a történelem, a lokális színek és a hagyomány azok az inspirációs források, amelyek alkotói tevékenységüket hitelesítik.
Vizuális és tárgyi kultúránk nyelvünkhöz hasonlóan elidegeníthetetlen, s a globalizáció legfontosabb hozadéka lehet, hogy ideális esetben tükörként funkcionál, amely segít megpillantani, felismerni saját arcunkat - hangsúlyozzák a Design Hét szervezői, akik
nemcsak összegyűjteni és felmutatni akarják a hazai design értékeit, de nemzetközi kontextusba is helyezik azokat.
A szervezők emlékeztetnek arra, hogy tavaly minden korábbinál sikeresebb és nagyobb szabású volt a fesztivál: a 190 partner együttműködésében megvalósult csaknem 120 esemény 60 ezer fős közönséget vonzott.
Az idén még április 30-ig várják azok jelentkezését, akik partnerként szeretnének saját programmal csatlakozni az októberi eseménysorozathoz.
További írások a rovatból
Más művészeti ágakról
Interjú Beck Tamással, a 33. Salvatore Quasimodo Költőverseny fődíjasával