gyerek
A sorozat szerzői 18. századi ruhákban az Időfutár harmadik részének a bemutatóján
Új karakter Tekla és professzor anyja, ők okosak, vagányak és a cselekmény haladása szempontjából nélkülözhetetlenek, csak éppen kissé klisések – a csapat agya eddig Zsófi volt, stréber zsenijelöltként pedig Ervin és Bulcsú szolgált. Tekla sem az egyik, sem a másik, anyja és ő az öntörvényű, időnként közveszélyes őrült-tudós figurának szelídített, női variánsai. Tudósból egyébként egész raklapnyi szerepel a történetben, és a kötet vége felé értjük meg, hogy ez nem véletlen – a tudománynak kulcsszerepe van a cselekmény és a kultúrtörténeti-filozófiai háttér szempontjából.
Nemcsak a pálinkafogyasztás merészebb ábrázolása és a szerelmi intrikák jelzik, hogy felnőttesebbé vált a kötet az előzőekhez képest. Komorabb hangot üt meg, több szomorú esemény történik, az egyik új történetszál bekapcsolódása pedig a negatív utópiák felé tolja el a szöveget, ami műfaji árnyalódást eredményez – ettől viszont csak izgalmasabbá válik a kötet. Váratlan fordulatokban és humorban azonban nincs hiány, úgyhogy aki szerette az Időfutár előző két részét, ebben sem fog csalódni. A Byron-álomszekvencia és Bulcsú random telefonjai a múltbeli nagy feltalálókkal viszont epizódjellegük révén legfeljebb korfestő vagy komikus szituációt teremtő elemek, nem kapcsolódnak szervesen a történethez, aminek egyik nagy erénye, hogy alaposan átgondolt, gondosan felépített világa van, semmi sem történik benne ok nélkül, és előbb-utóbb minden a helyére kerül benne. De ennyi belefér, hadd trollkodjon Bulcsú, ha már Szabikának inkább csak a nyála szerepel a sztoriban.