gyerek
2013. 06. 01.
A tanulást segítő program tesztelésében kérnek segítséget a kutatók
Szülők, pedagógusok és kisgyermekek tesztelhetik a magyar kutatók fejlesztésével készült Handorino nevű tanulást segítő programot, amely a 6-8 éves korosztály logikus gondolkodását segíti.
Az internetes alapú oktatójátékkal olyan képességek fejleszthetők, amelyek nem kapcsolódnak kifejezetten az iskolai tantárgyakhoz, és túlmutatnak a tananyag elsajátításán. A fejlesztés tanulási nehézségekkel küzdő kisgyerekek fejlődését is segítheti, a mozgáskorlátozott gyermekek számára pedig a fejjel történő vezérlés lehetősége is biztosított - részletezi a fejlesztők közleménye.
A kutatók számítanak a szülők és a pedagógusok segítségére, mivel a további fejlesztés feltétele, hogy minél több kisgyerek tesztelje a programot, a rendszert az így szerzett tapasztalatok alapján tudják majd tökéletesíteni.
A játékokon belül a kakukktojás, sorba rendezős, cserélős vagy csoportosítós feladatok segítik a képességfejlesztést, próbára téve a nyelvtudást, a matematikai- és geometriai ismereteket és a logikai gondolkodást is. A tanárok a játékot a tananyagba, a szülők pedig az otthoni tanulásba illeszthetik.
A program akadálymentesített változatában a fogyatékkal élő, mozgásukban korlátozott gyerekeknek a MouSense ingyenesen letölthető szoftverrel a fejjel történő vezérlés lehetőségét is biztosították, valamint a játék használható webkamerával is, amely a gyermekek arckifejezésének monitorozását végzi.
A szakemberek dolgoznak egy többszereplős verzión is, amely a szülő vagy oktató aktív részvételét is lehetővé teszi. A fejlesztők egyebek mellett tervezik az idegennyelv-tanulását segítő és a különféle rendellenességek (például színtévesztés) szűrésére alkalmas verzió kidolgozását is.
A Handorinót egyetemi kutatók fejlesztették, a tartalmat a Szegedi Tudományegyetem pedagógusai dolgozták ki. A számítógépes adaptációt az Eötvös Loránd Tudományegyetem informatikusai valósították meg, nagyrészt az EIT ICT Labs Magyar Nemzeti Társult Csomópont közreműködésével.
Az oktatójáték a www.handorino.com címen érhető el, a véleményeket és javaslatokat a www.handorino.com/wiki oldalon várják.
A kutatók számítanak a szülők és a pedagógusok segítségére, mivel a további fejlesztés feltétele, hogy minél több kisgyerek tesztelje a programot, a rendszert az így szerzett tapasztalatok alapján tudják majd tökéletesíteni.
A játékokon belül a kakukktojás, sorba rendezős, cserélős vagy csoportosítós feladatok segítik a képességfejlesztést, próbára téve a nyelvtudást, a matematikai- és geometriai ismereteket és a logikai gondolkodást is. A tanárok a játékot a tananyagba, a szülők pedig az otthoni tanulásba illeszthetik.
A program akadálymentesített változatában a fogyatékkal élő, mozgásukban korlátozott gyerekeknek a MouSense ingyenesen letölthető szoftverrel a fejjel történő vezérlés lehetőségét is biztosították, valamint a játék használható webkamerával is, amely a gyermekek arckifejezésének monitorozását végzi.
A szakemberek dolgoznak egy többszereplős verzión is, amely a szülő vagy oktató aktív részvételét is lehetővé teszi. A fejlesztők egyebek mellett tervezik az idegennyelv-tanulását segítő és a különféle rendellenességek (például színtévesztés) szűrésére alkalmas verzió kidolgozását is.
A Handorinót egyetemi kutatók fejlesztették, a tartalmat a Szegedi Tudományegyetem pedagógusai dolgozták ki. A számítógépes adaptációt az Eötvös Loránd Tudományegyetem informatikusai valósították meg, nagyrészt az EIT ICT Labs Magyar Nemzeti Társult Csomópont közreműködésével.
Az oktatójáték a www.handorino.com címen érhető el, a véleményeket és javaslatokat a www.handorino.com/wiki oldalon várják.
További írások a rovatból
Marék Veronika kapta a Magyar Gyermekkultúra Mestere Díjat
Más művészeti ágakról
Matthäus Wörle Ahol régen aludtunk és Miklós Ádám Mélypont érzés című dokumentumfimje a 21. Verzió Filmfesztiválon