bezár
 

gyerek

2011. 11. 10.
Létrejött a Hálózat a Tanszabadságért
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Oktatási szervezetek, civilek és szülők létrehozták a Hálózat a Tanszabadságért (HAT) nevű szervezetet, mivel elfogadhatatlannak tartják azt, amilyen tartalommal és amilyen eljárásban a nemzeti köznevelésről szóló törvény tervezetét előkészítették. Az alábbiakban a HAT nyilatkozat olvasható.

 

Nyilatkozat

 

 

Alulírottak a mai napon kinyilvánítjuk, hogy létrejött a Hálózat a Tanszabadságért (HAT),

mert elfogadhatatlannak tartjuk azt, amilyen tartalommal és amilyen eljárásban – a szakmai, a szakmai érdekképviseleti és civil vélemények, valamint az előzetesen bejelentett véleményezési határidők figyelmen kívül hagyásával – a nemzeti köznevelésről szóló törvény tervezetét előkészítették.

prae.hu


A Hálózat céljai:


1. a közoktatási-köznevelési rendszer állapotának és az ezzel kapcsolatos jogalkotási folyamatnak a figyelemmel kísérése;
2. jogsértő törvényalkotás elleni fellépés;
3. érdemi társadalmi-szakmai-civil párbeszéd kezdeményezése a közoktatásról;
4. a nemzeti köznevelésről szóló törvénytervezet visszavonásának követelése;
5. kapcsolatfelvétel a közoktatásban-köznevelésben érintett társadalmi szereplőkkel:
            - a szülők megkeresése, tájékoztatása, bevonása;
            - információs kampány a pedagógusok számára;
            - a tanulók tájékoztatása érettségüknek megfelelő módon a demokratikus és méltányos oktatásukhoz   fűződő jogaikról;
            - a közoktatásban-köznevelésben érintett további szereplők - önkormányzatok, civil szervezetek,          egyházak, művelődési közösségek, sportkörök stb. - tájékoztatása;
6. az 1993. évi közoktatásról szóló törvény és a hozzá kapcsolódó további jogszabályok átgondolása.


A HAT nyitott kezdeményezés.

Minden szervezet és magánszemély, aki céljaival azonosulni tud, csatlakozhat hozzá.

 

 

Alapító tagok:

Arató László, középiskolai tanár, Magyartanárok Egyesülete
Dávid János, szociológus, az Egymillióan a Demokráciáért Egyesület ügyvivője

Equity – Méltányos Közoktatásért Egyesület: Molnár Lajos, tanár, az Equity elnökhelyettese;

                                                                   Vég Zoltán Ákos, az Equity elnöke          

Fábry Béla, középiskolai tanár, a Magyar Pedagógiai Társaság alelnöke

Horn György, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium pedagógiai vezetője, az Alapítványi és Magániskolák Egyesületének elnöke

L. Ritók Nóra, művészetoktatási-esélyegyenlőségi szakértő

Lendvai Lászlóné óvodapedagógus, közoktatási szakértő

Lóránd Ferenc, a neveléstudományok kandidátusa

Mendrey László, tanár

Menyhért Anna, író, irodalomtörténész, Szülői Hálózat

Miklósi László, tanár, a Történelemtanárok Egylete elnöke

Molnár Géza, tanár, az ESHA Hungary alapító elnöke

Nádori Lídia, műfordító, Szülői Hálózat

Nahalka István, tanár, oktatáskutató

Somorjai Miklós, a kispesti Waldorf Iskola tanári konferenciájának vezetője
Szendrei Zoltán, középiskolai tanár, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete tagja
Tollner József, középiskolai tanár

Trencsényi László, tanszékvezető egyetemi docens, a Magyar Pedagógiai Társaság ügyvezető elnöke
Vadász András, középiskolai tanár

Vekerdy Tamás, pszichológus

 

Budapest, 2011. november 4.

nyomtat

Szerzők

-- PRAE.HU --

A prae.hu művészeti portál 2006 óta jelenik meg, naponta friss művészeti hírekkel, tudósításokkal, és elemzésekkel, interjúkkal. Hat művészeti ág (irodalom, art&design, építészet, színház, zene, film) mellett gyerekrovata is van.


További írások a rovatból

A 2024-es Aranyvackor pályázat díjátadójáról
A Körtánc című gyermekirodalmi antológiáról

Más művészeti ágakról

Oksana Karpovych: Lehallgatva című filmje a 21. Verzió Filmfesztiválon
építészet

Huszadik Média Építészeti Díja finálé
art&design

A besorolás deficitje
Lev Birinszkij: Bolondok tánca a Radnóti Színházban


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés