bezár
 

film

2011. 05. 19.
A magyar film fókuszban
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A világ filmművészetének palettáján még mindig markáns színfolt a magyar film - erről győzött meg a nap, amit a magyar pavilonban töltöttem.

prae.hu

Útra keltem. Belefutottam egy magyar újságíróba a fesztiválpalota sajtószobájában, aztán egy Nizzában élő, és a fesztiválon dolgozó magyar lánnyal találkoztam, majd egy kávézóban magyarul kívántak jó étvágyat. Ezek után felkerestem a magyar pavilont és az Atelier-t (Cannes Műhelyét), ahol Kenyeres Bálint és csapata teljesít szolgálatot. Rövidke ismerkedés után el is jutottam a magyar képviselet két prominens résztvevőjéhez, a magyar film két igen befolyásos alakítójához, akik készségesen álltak rendelkezésemre, és osztották meg büszkén véleményüket a mai filmes generációkról.
Csáky AttilaCsáky Attila

Csáky Attila nemcsak Kenyeres Bálint Hier című nagyjátékfilmjének előkészületeit szervezi a Műhelyben a Cameofilm képviselőjeként, de a Producers On The Move kísérő program 25 résztvevője közé is bekerült. A független filmes oldalon állva ő optimista, és beszélgetésünk során többször hangsúlyozta hitét a magyar filmben, amely „volt, van és mindig is lesz”. Hozzátette még, hogy a magyar filmművészet azért olyan jelentős, és azért képes sikereket elérni külföldön is, mert fiatal alkotóink, akárcsak az elmúlt évszázad neves rendezői, a film formanyelvét alakítotották és alakítják ma is aktívan. Bár az elmúlt és elkövetkező évek üresjáratai kivárásra késztetnek, Csáky Attila véleménye szerint az új perspektíva érkezőben van, és a digitális médiák új irányt kell hogy adjanak. A filmes befogadás új útjainak adaptálása kikerülhetetlen lesz a produkciók számára.
Kenyeres BálintKenyeres Bálint

Azután Vezér Éva is leült velem pár percre a pavilon napfényes, tengerpartra néző teraszán. Az Arany Kamera elsőfilmes díj felett döntő zsűri tagjaként, szorgos teendői között is részletesen és büszkén sorolja a magyarok jelenlegi külföldi jelenlétének részleteit, filmterveket és fesztiválfilmeket.

A Csicska szereplésén (Till Attila kisjátékfilmje) és Kenyeres Bálint filmtervén túl említést tesz Nemes Jeles László Résidence program keretében fejlesztett játékfilmjének előkészületeiről és a ScriptEast forgatókönyvírói workshop Kieslowski-díjáért versenybe szálló két filmtervről is. Herendi Gábor és Divinyi Réka Ten Commandments valamint Miklauzic Bence és Lengyel Ferenc Car Park című alkotásának kilátásairól, jövőjéről bizonyosan dönthet a Cannes-ban átadásra kerülő díj.
Vezér ÉvaVezér Éva

Végezetül a nemzetközi fesztiváljelenlétért felelős Magyar Filmunió ügyvezető igazgatójaként ő is kiemelte az elmúlt évek nemzetközi sikereit, ami az egyéni hangvételnek, és - más nemzeti filmművészetekkel ellentétben - az állandó formai, filmnyelvi megújulásra képes új generációnak köszönhető. Ám, akárcsak annyian mások, a jelen körülmények között ő is tartózkodott nyilatkozni a „hogyan tovább..."-ról.
Kép a Csicska című filmbőlKép a Csicska című filmből

Engem beszélgetőtársaim a kilátástalanság közepette is meggyőztek, akárcsak a Filmművészeti Egyetemről érkező legújabb generáció kisfilmjei tették a 42. Magyar Filmszemle alatt, hogy a potenciál a megújulásra ott rejtőzködik az elmúlt évek filmjeiben.



nyomtat

Szerzők

-- Veszprémi Patrícia --


További írások a rovatból

Matthäus Wörle Ahol régen aludtunk és Miklós Ádám Mélypont érzés című dokumentumfimje a 21. Verzió Filmfesztiválon
Till Attila: És mi van Tomival?
Hans Steinbichler: Egy egész élet
Kis Hajni filmjeiről – részlet a szerző megjelenés előtt álló könyvéből


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés