bezár
 

film

2011. 05. 19.
A magyar film fókuszban
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A világ filmművészetének palettáján még mindig markáns színfolt a magyar film - erről győzött meg a nap, amit a magyar pavilonban töltöttem.

prae.hu

Útra keltem. Belefutottam egy magyar újságíróba a fesztiválpalota sajtószobájában, aztán egy Nizzában élő, és a fesztiválon dolgozó magyar lánnyal találkoztam, majd egy kávézóban magyarul kívántak jó étvágyat. Ezek után felkerestem a magyar pavilont és az Atelier-t (Cannes Műhelyét), ahol Kenyeres Bálint és csapata teljesít szolgálatot. Rövidke ismerkedés után el is jutottam a magyar képviselet két prominens résztvevőjéhez, a magyar film két igen befolyásos alakítójához, akik készségesen álltak rendelkezésemre, és osztották meg büszkén véleményüket a mai filmes generációkról.
Csáky AttilaCsáky Attila

Csáky Attila nemcsak Kenyeres Bálint Hier című nagyjátékfilmjének előkészületeit szervezi a Műhelyben a Cameofilm képviselőjeként, de a Producers On The Move kísérő program 25 résztvevője közé is bekerült. A független filmes oldalon állva ő optimista, és beszélgetésünk során többször hangsúlyozta hitét a magyar filmben, amely „volt, van és mindig is lesz”. Hozzátette még, hogy a magyar filmművészet azért olyan jelentős, és azért képes sikereket elérni külföldön is, mert fiatal alkotóink, akárcsak az elmúlt évszázad neves rendezői, a film formanyelvét alakítotották és alakítják ma is aktívan. Bár az elmúlt és elkövetkező évek üresjáratai kivárásra késztetnek, Csáky Attila véleménye szerint az új perspektíva érkezőben van, és a digitális médiák új irányt kell hogy adjanak. A filmes befogadás új útjainak adaptálása kikerülhetetlen lesz a produkciók számára.
Kenyeres BálintKenyeres Bálint

Azután Vezér Éva is leült velem pár percre a pavilon napfényes, tengerpartra néző teraszán. Az Arany Kamera elsőfilmes díj felett döntő zsűri tagjaként, szorgos teendői között is részletesen és büszkén sorolja a magyarok jelenlegi külföldi jelenlétének részleteit, filmterveket és fesztiválfilmeket.

A Csicska szereplésén (Till Attila kisjátékfilmje) és Kenyeres Bálint filmtervén túl említést tesz Nemes Jeles László Résidence program keretében fejlesztett játékfilmjének előkészületeiről és a ScriptEast forgatókönyvírói workshop Kieslowski-díjáért versenybe szálló két filmtervről is. Herendi Gábor és Divinyi Réka Ten Commandments valamint Miklauzic Bence és Lengyel Ferenc Car Park című alkotásának kilátásairól, jövőjéről bizonyosan dönthet a Cannes-ban átadásra kerülő díj.
Vezér ÉvaVezér Éva

Végezetül a nemzetközi fesztiváljelenlétért felelős Magyar Filmunió ügyvezető igazgatójaként ő is kiemelte az elmúlt évek nemzetközi sikereit, ami az egyéni hangvételnek, és - más nemzeti filmművészetekkel ellentétben - az állandó formai, filmnyelvi megújulásra képes új generációnak köszönhető. Ám, akárcsak annyian mások, a jelen körülmények között ő is tartózkodott nyilatkozni a „hogyan tovább..."-ról.
Kép a Csicska című filmbőlKép a Csicska című filmből

Engem beszélgetőtársaim a kilátástalanság közepette is meggyőztek, akárcsak a Filmművészeti Egyetemről érkező legújabb generáció kisfilmjei tették a 42. Magyar Filmszemle alatt, hogy a potenciál a megújulásra ott rejtőzködik az elmúlt évek filmjeiben.



nyomtat

Szerzők

-- Veszprémi Patrícia --


További írások a rovatból

George Miller: Furiosa – Történet a Mad Maxből
Luca Guadagnino: Challengers
A 14. Frankofón Filmnapokról
A 74. Berlini Nemzetközi Filmfesztivál

Más művészeti ágakról

art&design

Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje
Bemutatták Sárkány Tímea első, Boszorkányok nyara című verseskötetét
Kritika Nagy Gabriella Elviszlek Amerikába című regényéről
Bemutatták Nyerges Gábor Ádám Vasgyúrók című kötetét


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés