film
2010. 09. 17.
CineFest 2010 Vol. 1. - "Vitorlát szélnek!"
Szerdán érkeztünk Miskolcra, és rövid akklimatizációs szünet (mint pl. a szálláshelyeink elfoglalása, a tavalyi emlékek nosztalgikus felidézése, az idei lehetőségek gyors feltérképezése) a Jameson CineFest Nemzetközi Filmfesztivál hatodik napján igyekeztünk felvenni a fonalat: becsatlakozni a mozimaratonba, a szakmai programok áradatába és az esti mókázásba.
Sajnos a szerdai két premiert nem értük el, így Groó Diána Vespáját és a szemtelenül fiatal kanadai-francia filmartista, Xavier Dolan első nagyjátékfilmjét, a Megöltem anyámat című coming of age mozit majd az ismétlésvetítéseken tudjuk pótolni.
Sikerült azonban elcsípni egy késő esti ismétlést, így az első napot egy tiszta és koncentrált wallon kamaszmozi, Bernard Bellefroid Csónakversenye vitte be a célba. A kamaszfiú, Alex a kiszámíthatatlan és brutális apa érzelmi egyeduralma alól két hónap kihagyás után tér vissza az evező klubba, ahol azelőtt versenyszerűen sportolt, és igyekszik visszailleszkedni. Segi, a fura humorú, de remek pedagógusi kvalitásokkal rendelkező edző és egy leányzó, Muriel jelentik a pozitív pólust az apa okozta éjsötét érzelmi vákuummal szemben. Alex még így is kis híján elveszik a félelem, a becsvágy és a szerelem érzelmi Bermuda-háromszögében, de szerencsére az edző a megfelelő csónakba ülteti, két rivalizáló fiúkamasz kapcsolatában látva meg a lehetőséget a győzelemre, a barátkozásra, az önbizalom és az önbecsülés feltámasztására és a helyzettől való függetlenedésre. Bellefroid filmje rendkívül egyszerű vonalvezetésű darab, ami tisztán, különösebb stilisztikai vagy dramaturgiai furfang nélkül vezeti elő egymás után a jeleneteket Alex életéből – a Csónakverseny ereje éppen a néhány csomópontban megfogott majd szorosan összebogozott érzelmi-egzisztenciális csapdahelyzet ijesztően valószerű ábrázolásában rejlik. Lírai szépséget vagy felszabadultságot egyedül a verseny vagy az edzés néhány képsora és a Muriel felé való közeledés néhány intim pillanata csempész a moziba. Ám éppen ezek a képek kevésbé kidolgozottak, a játékidő nagyobb részét teszik ki Alex kitörési kísérletei, és talán túl sok van bízva a fiatal főszereplőre a hatás elérésének szempontjából.
Második napra ébredvén a bőség zavarával találtuk szembe magunkat, hiszen párhuzamosan folynak a csábítóbbnál csábítóbb szakmai programok, mi azonban arra jutottunk, hogy a napot inkább a vászon bűvöletében töltjük. Az információs szekcióban a 6. Fesztiválok találkozója alkalmából bemutatkozott a Grenzland-Filtmage, a blokkban szereplő kisjátékfilmekről hamarosan olvashattok, akár a délután premiervetítésre kerülő versenyfilmekről, melyek a CineFest Nemzetközi Versenyprogramjának Kisjáték- és Kísérleti film szekciójában szerepelnek.
Az este fő attrakciója Kocsis ÁgnesPál Adriennjének premiervetítése volt, melyet Colorstar koncert követ, és azok, akik tegnap későn érkeztek, már ma pótolhatták is a felütésben emlegetett Xavier Dolan-filmet, Budapesten pedig láthatják hamarosan a fiatal producer-író-rendező-vágó-kosztümdizájner második nagyjátékfilmjét is, a Képzelt szerelmek című szerelmi háromszögtörténetet – izgalmas vizuális kivitelezésben, remek zenére.
www.cinefest.hu
JAMESON CINEFEST - MISKOLCI NEMZETKÖZI FILMFESZTIVÁL
JAMESON CINEFEST - MISKOLC INTERNATIONAL FILM FESTIVAL
2010. szeptember 10-19. / 10-19 September, 2010
Sikerült azonban elcsípni egy késő esti ismétlést, így az első napot egy tiszta és koncentrált wallon kamaszmozi, Bernard Bellefroid Csónakversenye vitte be a célba. A kamaszfiú, Alex a kiszámíthatatlan és brutális apa érzelmi egyeduralma alól két hónap kihagyás után tér vissza az evező klubba, ahol azelőtt versenyszerűen sportolt, és igyekszik visszailleszkedni. Segi, a fura humorú, de remek pedagógusi kvalitásokkal rendelkező edző és egy leányzó, Muriel jelentik a pozitív pólust az apa okozta éjsötét érzelmi vákuummal szemben. Alex még így is kis híján elveszik a félelem, a becsvágy és a szerelem érzelmi Bermuda-háromszögében, de szerencsére az edző a megfelelő csónakba ülteti, két rivalizáló fiúkamasz kapcsolatában látva meg a lehetőséget a győzelemre, a barátkozásra, az önbizalom és az önbecsülés feltámasztására és a helyzettől való függetlenedésre. Bellefroid filmje rendkívül egyszerű vonalvezetésű darab, ami tisztán, különösebb stilisztikai vagy dramaturgiai furfang nélkül vezeti elő egymás után a jeleneteket Alex életéből – a Csónakverseny ereje éppen a néhány csomópontban megfogott majd szorosan összebogozott érzelmi-egzisztenciális csapdahelyzet ijesztően valószerű ábrázolásában rejlik. Lírai szépséget vagy felszabadultságot egyedül a verseny vagy az edzés néhány képsora és a Muriel felé való közeledés néhány intim pillanata csempész a moziba. Ám éppen ezek a képek kevésbé kidolgozottak, a játékidő nagyobb részét teszik ki Alex kitörési kísérletei, és talán túl sok van bízva a fiatal főszereplőre a hatás elérésének szempontjából.
Második napra ébredvén a bőség zavarával találtuk szembe magunkat, hiszen párhuzamosan folynak a csábítóbbnál csábítóbb szakmai programok, mi azonban arra jutottunk, hogy a napot inkább a vászon bűvöletében töltjük. Az információs szekcióban a 6. Fesztiválok találkozója alkalmából bemutatkozott a Grenzland-Filtmage, a blokkban szereplő kisjátékfilmekről hamarosan olvashattok, akár a délután premiervetítésre kerülő versenyfilmekről, melyek a CineFest Nemzetközi Versenyprogramjának Kisjáték- és Kísérleti film szekciójában szerepelnek.
Az este fő attrakciója Kocsis ÁgnesPál Adriennjének premiervetítése volt, melyet Colorstar koncert követ, és azok, akik tegnap későn érkeztek, már ma pótolhatták is a felütésben emlegetett Xavier Dolan-filmet, Budapesten pedig láthatják hamarosan a fiatal producer-író-rendező-vágó-kosztümdizájner második nagyjátékfilmjét is, a Képzelt szerelmek című szerelmi háromszögtörténetet – izgalmas vizuális kivitelezésben, remek zenére.
www.cinefest.hu
JAMESON CINEFEST - MISKOLCI NEMZETKÖZI FILMFESZTIVÁL
JAMESON CINEFEST - MISKOLC INTERNATIONAL FILM FESTIVAL
2010. szeptember 10-19. / 10-19 September, 2010