bezár
 

film

2010. 09. 17.
CineFest 2010 Vol. 1. - "Vitorlát szélnek!"
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
CineFest 2010 Vol. 1. - "Vitorlát szélnek!" Szerdán érkeztünk Miskolcra, és rövid akklimatizációs szünet (mint pl. a szálláshelyeink elfoglalása, a tavalyi emlékek nosztalgikus felidézése, az idei lehetőségek gyors feltérképezése) a Jameson CineFest Nemzetközi Filmfesztivál hatodik napján igyekeztünk felvenni a fonalat: becsatlakozni a mozimaratonba, a szakmai programok áradatába és az esti mókázásba.

prae.hu

Sajnos a szerdai két premiert nem értük el, így Groó Diána Vespáját és a szemtelenül fiatal kanadai-francia filmartista, Xavier Dolan első nagyjátékfilmjét, a Megöltem anyámat című coming of age mozit majd az ismétlésvetítéseken tudjuk pótolni.
i killed my mother
Sikerült azonban elcsípni egy késő esti ismétlést, így az első napot egy tiszta és koncentrált wallon kamaszmozi, Bernard Bellefroid Csónakversenye vitte be a célba. A kamaszfiú, Alex a kiszámíthatatlan és brutális apa érzelmi egyeduralma alól két hónap kihagyás után tér vissza az evező klubba, ahol azelőtt versenyszerűen sportolt, és igyekszik visszailleszkedni. Segi, a fura humorú, de remek pedagógusi kvalitásokkal rendelkező edző és egy leányzó, Muriel jelentik a pozitív pólust az apa okozta éjsötét érzelmi vákuummal szemben. Alex még így is kis híján elveszik a félelem, a becsvágy és a szerelem érzelmi Bermuda-háromszögében, de szerencsére az edző a megfelelő csónakba ülteti, két rivalizáló fiúkamasz kapcsolatában látva meg a lehetőséget a győzelemre, a barátkozásra, az önbizalom és az önbecsülés feltámasztására és a helyzettől való függetlenedésre. Bellefroid filmje rendkívül egyszerű vonalvezetésű darab, ami tisztán, különösebb stilisztikai vagy dramaturgiai furfang nélkül vezeti elő egymás után a jeleneteket Alex életéből – a Csónakverseny ereje éppen a néhány csomópontban megfogott majd szorosan összebogozott érzelmi-egzisztenciális csapdahelyzet ijesztően valószerű ábrázolásában rejlik. Lírai szépséget vagy felszabadultságot egyedül a verseny vagy az edzés néhány képsora és a Muriel felé való közeledés néhány intim pillanata csempész a moziba. Ám éppen ezek a képek kevésbé kidolgozottak, a játékidő nagyobb részét teszik ki Alex kitörési kísérletei, és talán túl sok van bízva a fiatal főszereplőre a hatás elérésének szempontjából.
The Boat Race
Második napra ébredvén a bőség zavarával találtuk szembe magunkat, hiszen párhuzamosan folynak a csábítóbbnál csábítóbb szakmai programok, mi azonban arra jutottunk, hogy a napot inkább a vászon bűvöletében töltjük. Az információs szekcióban a 6. Fesztiválok találkozója alkalmából bemutatkozott a Grenzland-Filtmage, a blokkban szereplő kisjátékfilmekről hamarosan olvashattok, akár a délután premiervetítésre kerülő versenyfilmekről, melyek a CineFest Nemzetközi Versenyprogramjának Kisjáték- és Kísérleti film szekciójában szerepelnek.
Pál Adrienn
Az este fő attrakciója Kocsis ÁgnesPál Adriennjének premiervetítése volt, melyet Colorstar koncert követ, és azok, akik tegnap későn érkeztek, már ma pótolhatták is a felütésben emlegetett Xavier Dolan-filmet, Budapesten pedig láthatják hamarosan a fiatal producer-író-rendező-vágó-kosztümdizájner második nagyjátékfilmjét is, a Képzelt szerelmek című szerelmi háromszögtörténetet – izgalmas vizuális kivitelezésben, remek zenére.

www.cinefest.hu

JAMESON CINEFEST - MISKOLCI NEMZETKÖZI FILMFESZTIVÁL
JAMESON CINEFEST - MISKOLC INTERNATIONAL FILM FESTIVAL

2010. szeptember 10-19. / 10-19 September, 2010


nyomtat

Szerzők

-- Forgács Nóra Kinga --


További írások a rovatból

Till Attila: És mi van Tomival?
Hans Steinbichler: Egy egész élet
Hajdu Szabolcs: Egy százalék indián
Szilágyi Zsófia: Január 2.

Más művészeti ágakról

építészet

Huszadik Média Építészeti Díja finálé
art&design

A besorolás deficitje
Lev Birinszkij: Bolondok tánca a Radnóti Színházban


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés