bezár
 

zene

2009. 12. 17.
Szőnyegen zenélni, az milyen
BusinessSILENCE! koncert. Építészpince, 2009. december 5.
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Szombat este a BusinessSILENCE! lekerekítette az Építész Pince kockaasztalait, és derékszöget vert a boltíves kamrákba. Ez rá is fért a zenei szempontból ismeretlen, ám kisebb fellépésekre igencsak alkalmas helyszínre, és megfelelt egy új banda nyitókoncertjének. Nem volt nagy reklám, legfeljebb egy-egy csöndre intő, fekete-fehér arc talált meg e-mailben. Ami korántsem érdektelen, ám szőnyegen zenélni, az milyen? Vagy a KFT negédes Afrikáját bepróbálni?

Bár a jóérzésű emberek szerint ez a dal első akkordjával közösségi házakban rendezett esküvők unott párájával tölti meg a helyet, itt ez mégis működött, mivel a BusinessSILENCE! szétironizálta a számot, megrakva On The Beach elemekkel. Gondoljunk itt - főleg Mikulás és Karácsony környékén - Bill Nighy Christmas Is All Around c. számára az Igazából szerelemből: hasonló (mert azért még nem ilyen jók) érzés áradt ezen az estén is.

prae.hu

 

Na de ez már a negyedik szám volt, addigra picit ráhangolódtunk. Merthogy szépen felépített koncert volt ez, először beköszöntek: Hey Tonight. Aztán még egy Credence Clearwater Revival szám, meg egy Oasis. Valahogy adagolták az iróniát, finoman, azzal a pimasz lezser tartással, hogy igen: mi most slágereket fogunk belétek pumpálni, kedves hallgatók. Bejött nekik. Normál körülmények között pl. a Zene nélkül mit érek én, a Rozsdás szög, és a Valahol egy lány sat. dalok maximum arra ingereltek volna, hogy dühöngjek egy sort és inkább az esküvői tortával foglalkozzam, de itt nem.

 

Persze, persze, amúgy szépek ezek a számok, nem arról van szó, sőt tele vannak maguk is a korra jellemző ironikus felhangokkal, csak hát ezek időközben lekoptak, vagy másként fogalmazva, az egész dalhalmaz a fonnyadt báli zenék közé süllyedt.

Azért a közönségnek is kellett idő. Az első számnál a közönség és a zenekar távolsága 5 méter, zéró mozgás; a 4. számnál az irónia felfedezése, távolságcsökkenés, tétova mozdulatok, fütty; a 8. szám körül már 0 méter a távolság, ütemes mozgás, put your hands up in the air. Végül a közönség teljes feloldódását jelezte, hogy a koncert végére az 5 srác és a közönség távolsága olykor -1 méterre is csökkent. Ez meg is lepte a bandát. De hát mégis mit vártak, felhúzzák a jónépet és aztán leteszik a gitárokat, felcsavarják a szőnyeget, azt’ csá?

 


Szóval ez a csapat vállalt, és teljesített. Valahol, hogy másik példával éljek, a Kaukázus ironikus hangnyújtásait csempészték bele a szokásos báli zenékbe és ezzel elérték, hogy azok, akik ezeket a számokat vagy csak kényszer alatt, vagy csak egyedül (esetleg igen szűk körben) hajlandók hallgatni, dúdolni, itt közösen üvöltsenek, meg labamba.

Aki céges partira keres fellépőket és azt akarja, hogy a 22 éves toptitkárnő, a 45 éves projektmenedzser meg a nagyfőnök is jól érezze magát, és mindegyik olyan mozdulatokat tegyen, amilyeneket a kollégák még nem láttak tőlük, azoknak BusinessSILENCE!

BusinessSilence!

Kun Miklós – gitár, ének
Sági Ferenc – gitár, ének/vokál
Kozmács Dániel – basszusgitár
Nemes Tamás – billentyű, vokál
Hell Dávid – dob

 

nyomtat

Szerzők

-- Lőrincz Gergely --


További írások a rovatból

Borbély László zongoraművész és Zeneakadémista tanítványainak koncertje
Világsztárok a Budapest Jazz Clubban: Oz Noy Trio
Platon Karataev: Napkötöző – négy szám
Händel: Alcina. Marc Minkowski felvétele

Más művészeti ágakról

Rich Peppiatt: Kneecap – Ír nemzeti hip-hopot!
Katarina Stanković Neptun vihara és Ida Marie Gedbjerg Az elveszett Mozi könyv című alkotása a 21. Verzió Filmfesztiválon
A BIFF filmfesztivál UNSEEN fotókiállítása
art&design

A besorolás deficitje


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés