zene
PRAE: Milyen közösségi zenei jelenségekhez kötődsz, felhasználod-e valamely nép zenéje vagy a populáris műfajok motívumait, vagy ezek milyen más módon hatnak rád?
Alapvetően mindig nyitott voltam a népzenére is és a könnyűzenei műfajokra is. Több művemben is jelen van a népzene úgy mint 3 Dances, Rhapsody, Tuba concerto. Könnyűzenei elemeket is tartalmazó darabjaim pedig: Magnificat, Beatus vir, Roller coaster.
PRAE: Milyen előnyt és milyen hátrányt látsz abban, hogy a magyar közösséghez tartozol, és felhasználod-e ezt az identitást valamelyik művedben?
Nemzetközi közösséghez tartozom, a darabjaim is nemzetközileg játszottak. Nem koncentrálok arra, hogy a darabjaimban érezhető legyen a nemzeti identitás. Amiben érezhető, az egyértelműen a saját kultúránk iránti tiszteletnek és rajongásnak köszönhető.
PRAE: Kiknek komponálsz, van-e célközönséged, milyen társadalmi réteget, esetleg csoportot szólít meg a zenéd?
Kétféle közönségnek és megrendelői rétegnek komponálok. Az egyik többnyire kamaradarabokat ölel fel, szakmai megrendelések és többnyire szakmai közönség a felhasználói réteg. Ezek a fúvós darabok. A szimfonikus és oratorikus darabok hazai zenekarok (MR Szimfonikusok, BDZ, Concerto Budapest, Danubia) megrendelésére készült, vagy megrendelés nélkül komponáltam.
PRAE: Mennyire vagy befogadó az európain kívül eső zenei rendszerekkel, szerinted hozhat-e minőségi változást a harmadik világ (tiers monde) egyéni és közösségi zenéinek európai importja?
Azt gondolom, hogy szerzőnként változó, hogy mennyire van hatással egy trend, vagy egy irányzat.
A fotók a művész honlapjáról származnak.