zene
Az eredetileg 2020-ra tervezett, de a covid miatt két évet csúszott koncert a hosszas várakozás dacára sem teljesítette be a hozzá fűzött reményeket. A három részből álló, az életmű legkiválóbb dalaiból válogató műsor pedig igazán ígéretesnek tűnt. De a csapnivaló hangosítás miatt a sokszor szinte a felismerhetetlenségig egybefolyó koszos zenei masszává váló dalok nehezen voltak élvezhetők, amire csak ráerősített a színpadi történéseket teljesen elfedő fénytechnika: a közönségre vetített, stroboszkópszerűen villódzó, mindent elvakító fény – jelentősen korlátozva a produkció befogadhatóságát. Mindez azonban nem volt véletlen, a turné korábbi állomásairól készült videók alapján ez bátran nevezhető a tudatos, de elhibázott koncepció részének. Nem csoda hát, hogy míg sokan jól láthatóan unták a produkciót, addig mások erőt véve magukon – visszafogottan bólogatva, két szám közt tapsolva – igyekeztek jól érezni magukat, megint mások pedig az őrület jegyeit mutatva élvezték a koncertet – gyaníthatóan akkor is ezt tették volna, ha valami egészen mást kapnak. Egyesek meg mintha csupán a 94-es klasszikus De Mysteriis Dom Sathanas album számainak, különösen is a Freezing Moon című dalának előadásáról szerettek volna újabb kétes minőségű felvételt rögzíteni telefonjukkal, ami – látva a különféle YouTube-csatornák friss feltöltéseit – igazolódni látszik. Az újabb szerzemények valamiért rendre kimaradnak ezekből a felvételekből, holott azóta is számos csúcsteljesítmény fűződik a Mayhem nevéhez. Például a 2004-es kiváló Chimera album My death-je vagy a 2019-ben megjelent Daemon című legutolsó nagylemez Malumja, amelyek szerencsére szintén hallhatók voltak a koncerten. A zenekar fáradhatatlanul vehemens előadásmódja a negatívumok ellenére is tiszteletre méltó volt. Reméljük, hogy mielőbb viszontláthatjuk őket.
(A Mayhemet a magyar Exodikon és a norvég Mortiis zenekar vezette fel.)
Képek forrás: Mayhem Facebook-oldal, YouTube.