gyerek
A Káva az elmúlt két és fél évtizedben segített meghonosítani itthon a részvételi színház műfaját, aminek célja előremutató társadalmi változások elindítása interaktív, közösségi részvételen alapuló előadások révén. A jubileumra időzítve a színház az őszi évadban elindítja fennállása első reklámkampányát, aminek célja, hogy még több emberhez eljuttassák a részvételiség üzenetét. A kampány teasereként az ARC plakátkiállításon saját óriásplakáttal jelentkeztek.
Az új kampányban a Káva szándékoltan provokatív rövidfilmekkel mutatkozik be, amelyekben a való életből vett szituációkat, konfliktusokat mutatnak be hol vicces, hol drámai, hol művészi formában. A filmek problematizálják többek között a korrupciót, az empátia hiányát, a verbális vagy épp fizikai erőszakot. Közös bennük a vitaindító szándék, hiszen a vita és a párbeszéd a részvétel előfeltétele. A filmekben a Káva színészei, rendezői, aktivistái és munkatársai szerepelnek:
Korrupció: itt és itt
Érzéketlenség: itt és itt
Előítélet: itt és itt
További rövidfilmek ezen a weboldalon találhatók, ahol egy nyereményjáték is kiegészíti a kampányt.
A kulturális szervezet célja, hogy a nyitottság és az empátia fontosságát hangsúlyozva hozzájáruljon egy egészségesebb társadalom kialakulásához, amelyben az emberek meghallgatják egymást, több nézőpontból közelítik meg a problémát, képeseket konstruktívan vitatkozni, rendezni a konfliktusokat. A pozitív változást az értő figyelem alapozza meg, innen érdemes aztán a tágabb közösségi vagy akár a politikai térbe
kilépni, hogy alakítói legyünk a saját életünknek.
Mi az a részvételi színház?
Egy hely, ahol hétköznapi problémákkal és mindenki számára átélhető történetekkel lehet foglalkozni. Itt a kérdésé a főszerep, amire a közönség a színészekkel együtt, közösen keresi az érvényes válaszokat, és a történetet együtt alakítják.
A Káva előadásai során a közönség = közösség, a nézők nem puszta szemlélők, hanem aktív résztvevők, bevonódnak a cselekmény alakításába. A színész pedig jóval több, mint előadóművész, hisz nem csak egy szerepet játszik: mellette pedagógus, moderátor, mediátor és élő kapocs a történet, illetve a közönség között.