gyerek
Hogyan készül egy társasjáték? (15 órától és 17 órától)
Kerekasztal-beszélgetés és vetített előadás a játéktervezésről az alkotókkal és tanáraikkal a Budapesti Metropolitan Egyetem Tervezőgrafika mesterszakán készült társasjátékokról.
Játszóház a játékokkal (16 és 20 óra között folyamatosan)
Kipróbálhatod a legújabb társasokat, amelyek a METU-n készültek.
A METU-n belül a társasjátékok tervezése Brittnek Andrea tervezőgrafikus oktatónk vezetésével évről-évre izgalmas projekteket eredményez. Andrea így mesél a folyamatról: "... Személyes észrevételem, hogy kétféle egyetemi hallgató létezik:
1.) aki utál veszíteni, utálja a társasjátékokat és még egyetlen szép megoldással sem találkozott életében,
2.) aki imádja a társasozást, gyakran játszik együtt a barátokkal és a családdal és az összes játékfajtát
ismeri, legalább hírből.
A Budapesti Metropolitan Egyetem Tervezőgrafika MA szakán minden esetben döbbent csend követi a társasjáték-feladat kiadását; vagy rémült arcokat látok ("ez borzasztóan nehéz, nekem nem fog menni") vagy elégedett vigyort (AHA érzés, mámor és már rögtön jönnek az ötlethegyek). De a téma senkit sem hagy hidegen, hiszen kihívás minden szempontból, és ez is élteti az alkotót.
Mi NEM játéktervező stratégák vagyunk, hanem vizuális kommunikátorok, tervezőgrafikusok, alkalmazott művészek, illusztrátorok és tipográfusok, mégis gyakran sikerül a játék tematikáját is átalakítani, olykor élvezhetőbbé varázsolni. Hatalmas vállalás, hogy egy praktikus, kézben jól tartható, könnyen és élvezetesen összeállítható, formailag, anyaghasználatát tekintve környezettudatos, esztétikai oldalról pedig vonzó illusztrációkkal és tipográfiai megoldásokkal gazdagított produktum legyen a végeredmény.
Érzékenyek vagyunk, ezért csak óvatosan a kritikákkal, de persze minden véleményt, ötletet szívesen fogadunk, hiszen a játéktervezés egy olyan komplex, időigényes, összetett és alapos munkát igénylő feladat, melyet senki sem tud még a befejezettnek vélt fázisban sem elengedni, utána is vissza-visszatérünk hozzá, formáljuk, alakítjuk, csinosítjuk, amíg csak engedi …"
Hogyan készül egy társasjáték?
Kerekasztal-beszélgetés és vetített előadás
A kerekasztal-beszélgetések tervezett témái:
- Tervezőgrafikai élet, feladatok a METU Vizuális Kommunikáció Intézetében
- Miért pont a társasjátékok?
- Témaválasztás – kötöttségek, elvárások és/vagy lehetőségek…
- A játék tartalmi felépítése, szerkezete – adaptációk és egyéni átiratok
- Honnan merítesz bátorságot és inspirációt?
- Nekem ez nem megy… – feladom vagy megküzdök vele?
- Minek kell a dobozban, csomagban lennie – számfejtés a tervezendő feladatokhoz
- Az első nehézségek, nem várt buktatók a vizuális koncepció és a játék tematikai felépítésének
összehangolásakor
- Célcsoport meghatározása
- Forma, méret és anyagválasztás, hogy esztétikus, praktikus és kivitelezhető legyen – Makett 1-2- 3…
- Stílusválasztás, egyéni művészi látásmód és a költői szabadság
- Illusztrációk, tipográfia és a domináns színvilág harmonikus együttese
- Próbajáték a barátokkal, családtagokkal, kritikusokkal
- Újratervezés…?!
- Ez így eladható?
- Már szeretjük a végeredményt… – utolsó simítások és a NAGY TESZT – szakma és közönség
A programban résztvevő tanárok és hallgatók munkáikkal:
Brittnek Andrea – Mesteroktató, Graphic Design BA és MA szakvezető
Július Gyula DLA – Főiskolai docens, intézetvezető
Maczó Péter DLA – Főiskolai tanár, Tervezőgrafika MA szakfelelős
Agg Virág: Gazdálkodj okosan!
Beck Andrea: Szigetvári várjátékok és MNG Memora és Melume
Sásdi Laura: MNG Betörő-Fejtörő
Takács Nóra: Memoryce jégvarázs
Tömösvári Anna: Typomino
Törökova Bianka: Perigo - Mentsd az irhád!
Beke Mátyás: A bajusz - memóriakártyák
Némedi-Varga Réka: Családi kör - Story Cube
Séllei Nóra Valéria: Családi kör - társasjáték
Szegedi Krisztina: A tölgyek alatt - mikado
Zsemberi-Szígyártó Miklós: A bajusz - Találd ki!
Indexképen: Törökova Bianka: Perigo - Mentsd az irhád!