bezár
 

zene

2018. 01. 12.
Zeneakadémián a jövő operasztárjai
Január 16-tól a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem hallgatói, a Shanghai Konzervatórium, a Jeruzsálemi Zene- és Táncakadémia és a Holland Nemzeti Operaakadémia hallgatói a Zeneakadémián
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Ötödik éve rendezik meg az Operavizsga Fesztivált a Zeneakadémia Solti Termében, és ismét várakozás és figyelem övezi a külföldi egyetemek operavizsga-produkcióit is. Január 16-tól a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem hallgatói mellett a Shanghai Konzervatórium, a Jeruzsálemi Zene- és Táncakadémia, valamint a Holland Nemzeti Operaakadémia növendékei mutathatják meg, mit tudnak az opera műfajáról és a színpadi játékról.

„A mai operajátszás komplex tudással rendelkező fiatalokat vár. Már nem csak a hang, a vokális tudás számít, hanem a prózai színészekkel egyenrangú, intenzív színpadi jelenlét, kifinomult mozgáskultúra, az énekelt és beszélt hangok váltakozása” – íme, Meláth Andrea operaénekesnek, a január 16-án kezdődő Operavizsga fesztivál egyik elindítójának, a Zeneakadémia Ének Tanszéke vezetőjének néhány gondolata a hamarosan kezdődő 5. Operavizsga Fesztivál alkalmából.

prae.hu

Immár hagyományosnak tekinthető a januári operavizsga időpontjához igazított Zeneakadémia Operavizsga Fesztivál megszervezése, évről-évre más és más társintézményekkel együttműködésben. Idén már nem csak Európából, hanem távolabbi földrészekről is érkeznek vendégelőadók és mutatják be előadásaikat a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen. A seregszemle előadásai zenei különlegességek a teljes operairodalom évszázadaiból.

A 2018-as fesztivál a Sanghaji Konzervatórium kortárs előadásával, a Tang Xianzu kínai operával veszi kezdetét. Ezután a Jeruzsálemi Zene- és Táncakadémia produkcióját láthatják, Gian Carlo Menotti: A médium című művét. A hazai zeneakadémista növendékek egy opera-patchworkkel készülnek, amely Armida történetét helyezi a középpontba, kortárs zenei reflexiókkal egybekötve. Az Operavizsga Fesztivált a Holland Nemzeti Operaakadémia zárja, Britten: Lukrécia meggyalázása című alkotásával.

Ma egy fiatal énekes számára elengedhetetlen a nemzetköziségben történő gondolkodás, a kapcsolatrendszer bővítése, ezért is rejt fantasztikus lehetőséget ez a fesztivál: a fellépő diákok betekintést nyerhetnek különböző kultúrákból érkező fiatal kollégáik munkájába, így jelen tudásukat sokkal reálisabban láthatják, összehasonlítva más nemzetek produkcióival. A rendezvény motivációs hatása felmérhetetlen – fogalmazta meg Meláth Andrea, aki úgy vélekedett, hogy a „produkciók sokszínűsége, kísérletező kedve, a fiatal énekesek színpadi energiája mind azt bizonyítja, hogy az opera műfaja nagyon is él”, a Fesztivál pedig a maga nemében páratlan, a világon egyedülálló kezdeményezés.

Az Operavizsga Fesztivál 2018-as programjairól további részletek itt olvashatók.

nyomtat

Szerzők

-- Philipp György --


További írások a rovatból

Bartók György szerzői estje a Fugában
Platon Karataev: Napkötöző – négy szám
Interjú Wéber Kristóffal a klasszikus művészetekről és a Keringőről
Élménybeszámoló a Decolonize Your Mind Society koncertjéről

Más művészeti ágakról

Kurátori bevezető
Interjú Beck Tamással, a 33. Salvatore Quasimodo Költőverseny fődíjasával
Kosztolányi Dezső Őszi reggeli című verséről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés